Herättiin 7 maissa. Väsytti ihan älyttömästi. Saatuamme itsemme valmiiksi, pakkasimme tavaramme ja siisteimme kämpän. Yritimme tavoittaa Lauraa, eli kämpän omistajaa, mutta kun hän ei vastannut, lähdimme vielä kävelylle. Tai oikeastaan syömään. Kävimme siinä halvassa pitsa paikassa missä sai dollarilla pitsa siivun.

Syötyämme kävelimme vielä Times Squarelle, josta kohti takaisin kämppää. Matkalla poikkesimme eräässä pienessä leipomossa ostamassa keksit ja Starbucksissa ostamassa juomat.

Kämpällä söimme ja hengailimme jonkun aikaa, kunnes kyllästyimme odottamaan ja lähdimme ulos ovesta. Käytin Uberia ensimmäisen kerran ja olin jostain löytänyt 20$ alennuskupongin. Tilasin auton, joka oli noin minuutissa paikalla kun virlä ihmettelimme miten Uber sovellus toimii. Kuski oli ystävällinen ja auttoi laukkumme autoon ja lähdimme kohti JFK lentoasemaa. Kuski vei meidät eri kautta lentokentälle kuin mitä kautta olimme tulleet taksilla Manhattanille. Lentokentällä kuski auttoi laukkumme autosta, kiitti ja lähti. Olimme hieman hämmentyneitä koko homman nopeudesta ja yksinkertaisuudesta. Tästä totesin, että suosittelen ja käytän mahdollisuuksien mukaan uudestaan Uberia. Auto tulee suhteellisen nopeasti ja maksaminen käy itsestään sovelluksen kautta, johon on liitetty luottokortti tai kuten omalla kohdalla PayPal. Eli ei tarvitse säätää rahojen kanssa. Matka Manhattanilta lentokentälle maksoi 30$ eli ilman alennusta n.50$ kuitenkin halvempaa kuin taksilla.

Lentokentällä yritinme etsiä laitetta, jolla pystyisi itse tulostamaan matkalipun ja tarran matkalaukkuun, mutta sellaista ei ollut ja jonotimme tiskille. Mun laukku painoi 22kg. Tämän jälkeen jouduimme taas jonottamaan turvatarkastukseen, jossa piti ottaa myös kengät pois. Tarkastuksessa ne otti mun laukun sivummalle ja tutki sen ja antoi takaisin :D Aikaa yhteensä jonotukseen matkalipun saamiseen ja turvatarkastukseen meni noin tunti.

Koska aikaa oli vielä reilusti, kiertelimme kauppoja ja jäimme odottelemaan. Jossain vaiheessa menimme syömään jonka jälkeen kävimme ostamassa viimeisillä rahoilla itselleni kirjan ja Mintulle herkkuja.

Lentokoneeseen alettiin pääsemään viiden jälkeen. Koska teimme lähtöselvityksen ns. Myöhään (24 tuntia aikaisemmin), saimme paikat keski riviltä. Annoin oman paikkani, joka oli keskemmällä, Mintulle joka oli virhe, sillä edessäni oleva siirsi penkkinsä nojaamaan ja takana oleva tökki penkkiäni.

Matka sujui kuitenkin hyvin, vaikka lennon lähtö myöhästyikin n.15 minuuttia jonkun kännisen häirikön takia. Vähän tavallista turbulenssia enkä muutenkaan saanut koko lennon aikana nukuttua vaikka väsyttikin paljon.

Ruoka oli hyvää ja myös uusi kirja oli hyvä vaikka aika ajoin tuli sanoja joita en ymmärtänyt eikä ollut kääntäjää käytettävissä. Totesin myös, että tulevaisuudessa tulen käyttämään lentosukkia lentäessäni ja täytyisi muistaa ottaa villasukat mukaan. Finnairilla oli myös todella kiva lentoemäntä. Vai pitäiskö oikeestaan sanoa lentoisäntä? Vitsikäs mies ja piristi väsyttävää lentoa kummallakin kerralla kun oli tarjoilemassa ruokaa. Harmi kun ei tiiä tyypin nimeä, nii olis voinu laittaa Finnairille positiivista palautetta.

Lento kesti 7 ja puoli tuntia. Aika tuntui todella lyhkäiseltä. Suomessa oltiin 8.50. Laukut saatiin nopeasti ja päästiin lähtemään junalla Helsinkiin. Oli ärsyttävää raahata laukkuja juna-asemalta Kamppiin. Kampissa jouduimme odottelemaan vielä jonkin aikaa, kunnes Onnibus lähti.

Nukuin suurimman osan matkasta ja Harjavallassa äiti oli vastassa :)

Kiva reissu oli ja nyt on vähän sellainen olo, että tekis mieli vaan olla yksin. 😂